menu denk mee beslis mee maak mee

Franjola van Hellemond

 

afbeelding van Franjola van Hellemond

Franjola van Hellemond

Werkzaam bij: 
Zelfstandig adviseur


Franjola van Hellemond is FCP-coach. De coaches ondersteunen
met hun expertise projecten bij hun aanvraag.

Expertise: 
Na mijn studie Museologie aan de Reinwardt Academie werk ik sinds 2006 in de erfgoedsector. Eerst als museumconsulent in Overijssel, nu als zelfstandig adviseur voor meerdere organisaties. Mijn expertises zijn kwaliteitszorg, veiligheidszorg, tentoonstellen. publieksbegeleiding en -participatie. Ik geef workshops en cursussen op bovengenoemde gebieden en adviseer musea bij het opstellen van beleid. Daarnaast coördineer ik projecten, van subsidieaanvraag tot eindafrekening.

Recente reacties

Nieuwe Gevelstenen

dinsdag 10 juli 2018 - 18:06

Beste Wilma,

Graag gedaan en veel succes gewenst met de laatste aanpassingen.

Hou goed in de gaten dat het geen project van een professioneel kunstenaar wordt waarin ook een rol voor de omgeving is weggelegd. Het gaat om de participatie in de vrije tijd bij deze regeling! 

Hartelijke groet,

Franjola 

Nieuwe Gevelstenen

maandag 9 juli 2018 - 12:23

Beste Wilma, 

Graag gedaan en goed te horen dat jullie druk bezig zijn met het vergroten van het publieksbereik. 

Zijn er verder nog vragen van jouw kant waarin we mee kunnen denken? 

Hartelijke groet, 

Franjola

Rockumentary Grunn

maandag 9 juli 2018 - 12:16

Beste Carla, 

Wat vervelend dat je reacties verloren gingen, deze is gelukkig wel blijven staan. 

Ik sluit me aan bij Alexanders commentaar op 4 juli. 

Ben je nog van plan om de huidige aanvraag aan te passen zodat jullie wel in aanmerking kunnen komen voor een subsidie en zo ja, heb je daar nog vragen over waar we mee kunnen helpen? 

Ik hoor graag van je!

Hartelijke groet, 

Franjola

Nieuwe Gevelstenen

zaterdag 23 juni 2018 - 15:15

Beste Wilma, 

Ik ben Franjola en aangewezen door FCP als jullie coach om mee te denken in de komende periode. 

Allereerst sluit ik me aan bij Anne's woorden: "het zelf doen en maken van jullie niet-professionele deelnemers moet centraal blijven staan in de plannen om bij JMHM te passen. Anders gaat het toch echt om een project van een professionele kunstenaar waarin ook een rol voor de omgeving is weggelegd. Dus kijk goed welk van de twee sporen jullie (willen) bewandelen."

Je vraag is om tips te krijgen over hoe het publieksbereik te vergroten voor het maken van de gevelstenen. Hoe maken jullie dat op dit moment al bekend? Heeft er iets in het lokale sufferdje gestaan? Zijn jullie aanwezig op sociale media, is er een website? 

Jullie willen expliciet de gemeenschap betrekken bij het maken van de gevelstenen. Is er op de mogelijke plaatsen waar deze gevelstenen gaan komen al iets qua communicatie te zien rondom dit project? Kun je iets doen met zelfgemaakte posters met een oproep op de (winkel)ramen? 

Succes en graag hoor ik meer!

Franjola

Rockumentary Grunn

zaterdag 23 juni 2018 - 14:59

Beste Carla, 

Ik ben Franjola en aangewezen als coach vanuit het FCP om met jullie mee te denken. 

Allereerst sluit ik me aan bij Alexanders opmerkingen. Ik ben benieuwd naar de vernieuwende aspecten van deze editie. 

Graag denk ik met jullie mee over het bereiken van nieuwe doelgroepen via nieuwe kanalen. Daarom moet het voor mij wel duidelijk zijn wat jullie bestaande kanalen al zijn, graag hoor ik daar meer over. 

Zelf dacht ik aan de historische verenigingen, heb je die in vorige edities betrokken? Daar kan ook een schat aan archiefmateriaal liggen.

Veel succes en groet, 

Franjola