menu denk mee beslis mee maak mee

Urban-XS

De urban keten: beginner tot professionele...

Stichting Musicon Producties
1 mei 2018 tot 15 december 2018
e-culture, letteren, muziek
jongeren
onze website / check facebook
€15.000

Dit project heeft subsidie ontvangen en is afgerond. Denk mee Beslis mee Maak mee

Bekijk de weblog van dit project

Wekelijkse updates YourStage Urban

Door Daan van der Bruggen op wo 3 okt

Kijk voor wekelijkse updates van het project op onze Instagram of Facebookpagina!

...

lees verder op de weblog

Ga direct naar de reacties

Urban-XS

De urban keten: beginner tot professionele podiumheld

afbeelding van Daan van der Bruggen

Ingediend door:

Daan van der Bruggen

Ik zoek meedenkers over deze vraag: 
Hoe zijn urban talentontwikkelingsprogramma's in de rest van Europa georganiseerd? In de toekomst zouden we met programma's uit andere landen willen samenwerken.

Wat ga je doen?: 

Urban-XS is een nieuw en innovatief (instroom-doorstroom-) talentontwikkelingsprogramma voor jongeren uit (voornamelijk) Haagse achterstandswijken. Vijftig deelnemers worden in 2018 iedere zaterdagmiddag in de oefenruimtes van Muziekcentrum Musicon begeleid door zes fanatieke professionals op de gebieden zang, rap, muziek produceren, muziek draaien, performance, taalkunst en ritme (muziekles). De urban en hiphoptalenten spelen op tien zomerfestivals, nemen hun eigen muziek op in de studio, staan in het theater en maken videoclips. Het volledige traject bedraagt ca. 100 uur per deelnemer. Urban-XS biedt gemiddeld 100 participatie-uren per deelnemer, voor 10 euro per deelnemer-uur. 

De toptalenten stromen door:

2018 wordt het pilotjaar van een nieuwe Publiek-Private samenwerkingsvorm. Musicon, het beroemde Haagse muziekcentrum, en Pagara Music Group (PMG) gaan samen jonge urban talenten scouten, werven, coachen en verder brengen. PMG is een platenlabel opgericht door GLOWINTHEDARK en Cloud 9 Music; inmiddels één van de meest toonaangevende Music Company’s, gelieerd aan wereldberoemde artiesten, en vertegenwoordiger van een groot aantal bekende Nederlandse urban artiesten. Dankzij dit nieuwe en unieke samenwerkingsverband wordt er een brug geslagen tussen de cultureel-maatschappelijke en de commerciële sector en daarmee wordt een concrete doorstroommogelijkheid toegevoegd voor urban toptalent. Dat is precies waar de urban scene nu op wacht.

Bij artiesten als Di-rect en Anouk (in de jaren 90 in Musicon begonnen) hebben wij van dichtbij waargenomen dat hun succes leidde tot een zeer grote instroom van repeterende nieuwe bandjes. Het mechanisme ‘voorbeeld doet volgen’ werkt. Voor de jeugd uit de  achterstandswijken zijn er weinig Haagse podiumhelden die op een vergelijkbare manier tot voorbeeld dienen. Urban-XS is ontworpen om een continue instroom naar de culturele sector op gang te brengen, door van jonge urban talenten podiumhelden te maken. 

Musicon scout jaarlijks veel jong talent, meer dan 500 nieuwe dossiers in 2017, meer dan 3000 over de afgelopen acht jaar. Een team van wervers bezoekt alle VO scholen en buurthuizen in Den Haag en de regio om dit talent op te sporen. Alle jongeren kunnen zich bij ons aanmelden voor een culturele 0-meting. Ze worden gezien en beoordeeld door podiumprofessionals uit alle disciplines; krijgen een rapport met tips en tops. Deze wervingsmethodiek raakt langzamerhand geïntegreerd in het Haagse cultuurveld, en diende op de laatste landelijke VO-dag van het LKCA als hét lichtend voorbeeld voor de rest van Nederland.

Onze ambitie is om met een commerciële partner succesvolle podiumhelden te creëren en tegelijk awareness te creëren voor een vergeten groep in de samenleving, die net als jeugd uit de rijke wijken recht heeft op structureel cultuuraanbod in de vrije tijd. Onze verwachting is dat er door goede voorbeelden meer bereidheid komt om in dergelijke talentontwikkelingsprogramma’s te investeren vanuit de overheid en het bedrijfsleven.

ONDERZOEK 

Er wordt veel onderzoek gedaan naar de culturele behoeften van de Haagse jeugd. Iedere jongere die zich aangemeld heeft voor een culturele 0-meting krijgt een vragenlijst met vragen over o.a. hun eigen motivatie, toekomstplannen en wat zij zoeken in docenten. Op aanvraag sturen wij de resultaten van het onderzoek van 2017 graag naar u toe.

Onderzoeken van de afgelopen jaren hebben uitgewezen dat ruim de helft van de kandidaten die zich aanmelden voor een 0-meting rappers en zangers zijn die nooit les gehad hebben. Sociaal economische oorzaken (geen geld, geen stimulans) zijn er meestal de oorzaak van dat zij niet op muziekles zitten. Ook voelt deze doelgroep zich niet makkelijk thuis in de omgeving van de meeste culturele instituten. Wij zien daarom een noodzaak om passend aanbod voor deze groep te organiseren. Dat aanbod is Urban-XS, een nieuwe spin off van Musicon.

Een vluchteling

Hoe ga je te werk?: 

Primaire doelgroep: Jongeren uit Haagse achterstandswijken tussen de 11 en 21 jaar.

Wij streven met onze partners om jong urban talent van alle niveaus te helpen in hun ontwikkeling tot succesvolle urban artiesten; de nieuwe generatie podiumhelden die een voorbeeld zullen zijn voor vele andere jongeren, uit alle (Haagse) wijken.

Wij bevorderen talentontwikkeling van jongeren door goedkoop les- en oefenruimte te bieden; didactische methoden die over een periode van bijna 20 jaar door Musicon (en partners) zijn ontwikkeld in de praktijk te brengen; een aansprekende plek om samen muziek te maken toe te voegen; werk en ervaringsplaatsen te creëren voor jonge urban pro’s; speelkansen te creëren (of bereikbaar te maken) voor deelnemers, kennis te delen en awareness te creëren en (nieuw!) doorstroommogelijkheden voor de toptalenten te scheppen in samenwerking met professionele partners.

De doelstellingen van URBAN XS worden geformuleerd in output (kwantificering) en outcome (wat er bereikt gaat worden).

OUTPUT

  • 50 jongeren volgen het traject van meer dan 100 uur.
  • 500 jongeren bezoeken diverse masterclasses (inclusief eindpresentatie).
  • 10.000 bezoekers worden bereikt bij verschillende zomerfestivals.
  • 100.000 YouTube-views van de clip die geschoten wordt tijdens de zomerfestivals.

OUTCOME

  • Cultuurparticipatie onder jongeren uit achterstandswijken is toegenomen en blijft toenemen.
  • Er zijn (en worden) meer jongeren goed in rappen, zingen, taal, muziek produceren (door coaching).
  • Er wordt nieuwe kennis gedeeld, er is een groter draagvlak gecreëerd.
  • Er is meer betrokkenheid van overheid, bedrijfsleven en instellingen.
  • Meer jonge individuen staan in hun kracht (zelfstandig, verantwoordelijk, volwassen en mondig) en vergroten daarmee hun kansen op alle vlakken, zowel school, werk als vrije tijd.
  • Doorstroommogelijkheid naar de professionele sector.
  • Nieuwe urban podiumhelden

WERVING

Ervaring wijst uit dat persoonlijke benadering (outreaching) de meest succesvolle manier is om jongeren te werven. Tijdens de werving trekken URBAN XS coaches, afkomstig uit Den Haag en met veel connecties binnen de doelgroep de Haagse wijken in (onder andere: Stationsbuurt, Schilderswijk, Zuid-West - Bouwlust, Vrederust, Morgenstond en Moerwijk - en Transvaal) en bezoeken zij onder andere;

  1. Scholen;
  2. Wijk- en dienstencentra;
  3. Verenigingen (sport en andere lidmaatschappen);
  4. Culturele instellingen;
  5. Bibliotheken;
  6. Welzijnsorganisaties;
  7. Horecavoorzieningen;
  8. Pleinen en andere openbare plekken waar de doelgroep zich bevindt

 

Met wie werk je samen?: 

STICHTING MUSICON PRODUCTIES

Stichting Musicon Producties is als projecteigenaar eindverantwoordelijk voor URBAN XS. Musicon voert de regie en besteedt uitvoering uit aan freelancers. Zo creëert de stichting werkgeverschap voor jonge urban professionals. Daarnaast doet Musicon de fondsenwerving en bewaakt de doelen.

SAMENWERKINGSPARTNERS

  • Pagara Music Group / Platenlabel, opgericht door GLOWINTHEDARK en Cloud 9 Music.
  • Cloud 9 Music / Music- en Publishing Company, dat o.a. wereldberoemde artiesten vertegenwoordigt als Hardwell, Nick & Simon, Rochelle, Sevn Alias, Josylvio, Mr. Polska, Dannic, Jebroer en vele anderen.
  • CultuurSchakel / Haagse organisatie voor cultuureducatie en -participatie.
  • Stichting AIGHT & Haags Hiphop Centrum / Co-organisatie festival I LOVE HIPHOP, ondersteuning bij werving, creëert speelkansen, ondersteuning bij werving.
  • GUAP (General Urban Arts Platform) / Een onafhankelijk platform van (bijna) alle Haagse aanbieders van urban activiteiten. Belangrijkste fuctie is de marketing van alles wat er in Den Haag gebeurt op urban gebied.
  • Stichting MOOI / Welzijnsorganisatie, buurthuizen, ondersteunt bij werving, kan ondersteunen bij deelnemers die meer nodig hebben dan de begeleiding van onze coaches.
  • Stichting VÓÓR Welzijn / Welzijnsorganisatie, buurthuizen, ondersteunt bij werving, kan ondersteunen bij deelnemers die meer nodig hebben dan de begeleiding van onze coaches.
  • Theater Dakota / Locatie voor shows en presentatie clip.
  • Diverse festivals waar de jongeren op mogen treden, zoals Escamp Festival, Parkpop, WAK etc.
     

ROLVERDELING                                                                                                                

  • Daan van der Bruggen: Directeur Stichting Musicon Producties, projectleider, fondsenwerving.
  • Pascalle Kok: Procesmanager, marketing, productie, planning en promotie.
  • Umit Colgecen: Coach, rapdocent, (opgeleid) agoog.
  • Semmy Abdel Latif: Coach, rapdocent en artiest.
  • Milan Pestel: Docent ritme en beats, afkomstig van het Koninklijk Conservatorium.
  • Guus van der Steen: Artiest bij Kern Koppen. Spoken Word artiest, rapper, theatermaker en acteur. Won de Van Dale Awards in 2016. Geeft taalvaardigheidslessen en is ervaren workshopdocent.
  • Frank van der Steen: Artiest bij Kern Koppen, videokunstenaar, maakt de clips en vormgeving.
  • Tom Giles: Producer, studiotechnicus, mixt en mastert de muziek voor de videoclip.
  • Clifton Narain: Manager PMG. Scouten van talent.
  • Kevin Ramos: Head scout PMG en artiest bij GLOWINTHEDARK.
  • Albert Budhai: Scout PMG en artiest bij GLOWINTHEDARK.
  • Dounia Bouadi: Finance en Legal PMG.
  • Stagiair(e): Bijhouden van deelnemerslijsten, verzorgen van nieuwsbrieven, docenten ondersteunen.
  • Vrijwilligers: Oud-deelnemers die docenten ondersteunen, eventuele toekomstige beroepskrachten.
Wat is verder van belang om te weten?: 

Onze expertise is over vele jaren tot stand gekomen. Vanuit didactische en pedagogische benadering kunnen wij onderstaande analyse geven van onze methoden.

DIDACTIEK

Het grootste deel van de deelnemers heeft zijn of haar muzikale vaardigheden 'op straat' geleerd. Het niveau verschilt en daarom worden verschillende groepjes in oefenruimtes ingedeeld op startniveau. Het staat de deelnemers vrij om te komen en gaan wanneer ze willen, zolang ze zich maar aan (hun eigen) afspraken houden. Binnen de muren van Musicon’s oefenruimtes leren de jongeren samen te werken, verbinding met elkaar aan te gaan, om te gaan met feedback en hun vaardigheden te verfijnen, waaronder de sociale vaardigheden, taalvaardigheden en communicatieve vaardigheden. Zo zullen we iedere jonge deelnemer begeleiding op maat bieden, gebaseerd op zijn of haar behoeften.

Een belangrijk onderdeel van onze benadering is het EIGENAARSCHAP dat de deelnemers zullen ervaren. Wanneer deelnemers zich eigenaar voelen, staan ze open voor alle aanwezige potentiële denk en doe-kracht, en van daaruit kan talent zich beter ontplooien. Tijdens URBAN XS wordt eigenaarschap gecreëerd mede dankzij de volgende aspecten:

  • Deelnemers bepalen mede de inhoud van URBAN XS;
  • Het gaat altijd over ‘eigen werk’ en
  • Deelnemers bepalen mede hun eigen succes.

Met oog op de ambitie van deelnemers luisteren wij naar de behoeften van deze jongeren en spelen we hierop in. URBAN XS biedt de deelnemers de kansen, maar het is aan deelnemers zelf om deze ten volste te benutten. Tevens vormt de mogelijkheid tot doorstroom hierin een extra incentive.

De coaches die de workshops geven zijn jonge, doch ervaren specialisten die hun sporen verdiend hebben en zijn tevens aansprekende voorbeelden voor de doelgroep. Deze coaches zijn door ons middels een interne training en ervaring binnen het vakgebied voorbereid op hun werkzaamheden.

PEDAGOGIEK

Bij Musicon letten wij erop dat de omgeving veilig en vertrouwd voelt voor iedereen. Dankzij de zeer betrokken begeleiding van de (tot agoog opgeleide) coaches, worden deelnemers gestimuleerd om openlijk te spreken over hun (thuis)situatie. Zo wordt er inzicht verworven in de belevingswereld van deze jongeren, de (thuis)situatie waarin zij zich bevinden en de (on)mogelijkheden die hen (soms niet) worden geboden. Ook wordt er in dit proces beroep gedaan op normen en waarden; de deelnemers leren in indirecte zin om te gaan met de normen en waarden die heersen in hun omgeving, maar die nog wel eens kunnen verschillen met die van henzelf. Hoewel er veel ruimte is voor eigen input en ideeën van deelnemers, wordt er toezicht gehouden op de uitingen van deelnemers in bijvoorbeeld de teksten die ze schrijven. Positieve en/of kwetsbare uitingen in teksten worden sterk gestimuleerd. Tevens worden deelnemers aan gemaakte afspraken gehouden en wordt de aan- of afwezigheid van deelnemers bijgehouden door middel van een deelnemerslijst.

Bereik: 
aantal   activiteit               aantal deelnemers   aantal bezoekers 
3 Masterclasses 500 n.v.t.
31 Workshops Gem. 50 per keer n.v.t.
10+ Optredens zomerfestivals 50 - 100 10.000
1 Videoclip opnemen 5 - 10  100.000 views op YouTube
1 Eindpresentatie 50 - 100 500
       

 

Wat maakt het project bijzonder?: 

Om de deelnemers betere kansen te bieden tot het creëren van een carrière op het podium en toptalenten ook daadwerkelijk de mogelijkheid te bieden om inkomen te verwerven, is het van belang om doorstroom mogelijk te maken. Om deze reden gaat Pagara Music Group (PMG) een samenwerkingsverband aan met Musicon.

PAGARA MUSIC GROUP

Platenmaatschappij Pagara Music Group (PMG) is een kindje van het Haagse en inmiddels wereldberoemde DJ/Producersduo GLOWINTHEDARK en Cloud 9 Music; één van de meest toonaangevende muziekbedrijven ter wereld. Eerder dit jaar sloegen de twee partijen de handen ineen en brengen sindsdien onder PMG Nederlandstalige urban releases uit.

Dankzij de oprichting van Pagara Music Group door professionals die met beide benen in de (inter)nationale muziekindustrie staan, bezit de platenmaatschappij hiermee het netwerk, de ervaring, de kunde, de mankracht en de capaciteit om talent te herkennen, te polijsten, te transformeren tot een waardige artiest en zijn/haar muziek ten gehore te brengen aan de rest van de wereld.  PMG is vooruitstrevend en gestaag opzoek naar muzikaal talent dat vernieuwend en waardevol is voor de luisteraar, op wat voor manier dan ook. PMG denkt buiten de kaders en het bieden van uitzichtvolle kansen aan talentvolle jongeren uit achterstandswijken die nog volop in ontwikkeling zijn, is een belangrijk maatschappelijk doel van het label. Immers, talent is te vinden in alle hoeken en gaten van de samenleving. De samenwerking tussen PMG en Musicon is heel logisch.

PMG biedt URBAN XS:

  • Begeleiding/Master-coaching; Master-coaching van URBAN XS toptalenten door toonaangevende artiesten uit het werkveld.
  • Scouting; Het scouten van URBAN XS talent. Dankzij de nauwe betrokkenheid van professionals (coaches) wordt de ontwikkeling van deelnemers op de voet gevolgd.
  • Studio’s Facility/Opname Sessies; Studio van PMG - Centrale plek in de stad waar talenten bij elkaar komen en hun creatieve stukken kunnen vastleggen en opnemen.
  • Mix & Mastering; Fase na het opnemen om de track professioneel te mixen en masteren.
  • Contracten; Voor de toptalenten wordt er een contract opgesteld onder het label PMG.
  • Release; Zodra een toptalent is gescreend en is getekend bij het label Cloud 9 wordt er een releaseplan opgesteld voor hun plaat. Denk hierbij aan alle mogelijke promotie van de plaat.

Dankzij het netwerk en de expertise van PMG/CLOUD9/GLOWINTHEDARK kan URBAN XS werkelijk iets betekenen voor de doelgroep en het ‘overall’ niveau van de vele urban programma’s in de rest van Nederland. Wij willen de lat duidelijk hoger gaan leggen door doorstroommogelijkheden op hoog niveau toe te voegen.

Begroting: 

De subsidie van Fonds Cultuurparticipatie wordt besteed aan het innoveren en profesionaliseren van de huidige manier van werken. 

Er wordt o.a. budget vrijgemaakt om urban artiesten en producers gelieerd aan Pagara Music Group (label GLOWINTHEDARK + Cloud 9 Music) ca.100 uur in te zetten en daarnaast om hoogwaardige opnames mogelijk te maken, die voldoende kwaliteit hebben om het jong talent dat wij gezamenlijk scouten op te laten vallen en daarmee een baken te creeren voor de rest. Er wordt ook geinvesteerd in docenten die urban vanuit andere disciplines (theater, drums) benaderen en overbrengen aan deelnemers, wat leidt tot kwalitatief betere resultaten in de ontwikkeling van het talent. Op het moment dat een getalenteerde deelnemer interessant genoeg lijkt voor de professionele markt neemt Pagara Music Group het over door die deelnemer te tekenen. Verdere investeringen komen vanaf dat moment voor hun rekening.

Het belangrijkste is dat we in 2018 met alle Haagse partners (o.a. via het nieuwe Haags urban platform G.U.A.P.) en met 'the big boys and girls' van Pagara een ontwikkelproces ingaan, samen ervaring opdoen, elkaars netwerk worden, samen brainstormen over hoe wij het beter kunnen maken, elkaar de bal toe kunnen en leren spelen. Met elkaar stappen wij ook een creatief proces in. De organisatie is zich er van bewust dat een bijdrage uit 'Jij Maakt Het Mee' maar eenmaal mogelijk is en als vliegwiel moet werken om een grotere beweging op gang te helpen. 2018 staat helemaal in dienst daarvan.

De overige financiering wordt aangevraagd bij het VSB fonds, Fonds1818 en het Prins Bernhard Cultuurfonds. Musicon brengt €10.950 in als eigen bijdrage voor de huur van de oefenruimtes en de zaal. Daarnaast is er een wekelijkse bijdrage van 2 euro per deelnemer voor het gebruik van de oefenruimtes en worden er eigen inkomsten gegenereerd door de recette van de eindpresentatie.

Toelichting

  • Stichting Musicon zit in de periode 2017-2020 in het Haagse kunstenplan, dus alle organisatiekosten (vast personeel in dienst van Stichting Musicon Producties), accountantskosten en kantoorkosten, bij elkaar ca. € 20.000, worden betaald uit de basis-subsidie. Deze kosten zijn niet terug te zien in de projectafrekening, alleen in de jaar-rekening, zodoende wordt dit apart vermeld, buiten de projectbegroting. Dit valt onder ‘eigen bijdrage’.
  • Stichting Musicon brengt extra € 10.950 in als eigen bijdrage.
  • De aanvragende organisatie heeft de ANBI status.
  • De begroting is inclusief btw omdat deze voor dit project niet wordt afgedragen over de inkomsten en dus ook niet kan worden teruggevorderd.
Locatie(s): 
Musicon, Den Haag
Theater Dakota, Den Haag
H3C recording studio, Den Haag
Veel Haagse festivals

Uitslag Beslis mee

FCP32
max 50 / 2 van 2 gestemd
publiek50
max 50 / 101 gestemd
totaal82
75 is gehaald!
De stemperiode is voorbij.

Dit zijn de de opmerkingen en adviezen uit Denk Mee, aangevuld met de stem-motivatie van de adviseurs van FCP.
afbeelding van Lidian Fleers

Het Fonds beoordeelt een project op de criteria artistieke of inhoudelijke waarde, samenwerking en impact.

Urban XS biedt jongeren uit Den Haag een intensief, interdisciplinair talentontwikkelingsprogramma met stevige ambities. Ik vind het positief dat Musicon de opgebouwde expertise koppelt aan GLOWINTHEDARK en Cloud 9, dat geeft vertrouwen in de kwaliteit, het netwerk en de realiseerbaarheid van de activiteiten. De organisaties liggen in elkaars verlengde, de samenwerking is daarmee niet zozeer vernieuwend, maar het aanbod voor deze doelgroep is dat wel. Het traject vraagt een stevig commitment vanuit zowel de organisaties als vanuit de deelnemers, het zal voor de organisaties nog wel een uitdaging vormen om de deelnemers vast te houden. Door de pedagogische aanpak met oog voor de individuele situatie is er sprake van individueel sociaal-cultureel maatwerk. Wellicht kunnen sociaal-maatschappelijke welzijnsorganisaties, buurthuizen in de stad en zelfs de directe familie van de de deelnemers daarbij ook een rol spelen. Het project zal daarmee een grote impact hebben op de ontwikkeling van de deelnemers die het traject volmaken.

afbeelding van Willemijn in 't Veld

Het Fonds beoordeelt een project op de criteria artistieke of inhoudelijke waarde, samenwerking en impact.

Mooi initiatief, dit talentontwikkelingstraject voor jonge, ambitieuze autodidacten en ander urbanliefhebbers. Met een brede en diverse groep samenwerkingspartners bieden jullie Haags talent de kans zich verder te ontplooien, ervaring op te doen en zich op verschillende manieren te presenteren. Ik waardeer de opzet van dit traject, dat duidelijke doelen kent en een heldere structuur. Positief is ook de expliciete aandacht voor de persoonlijke situatie van de deelnemers, voor gedeelde normen en waarden, voor respectvol omgaan met elkaar. Graag had ik in de projectomschrijving nog iets meer gelezen over de manier waarop jullie met deelnemers en partners gaan monitoren hoe het programma verloopt. Het resultaat van zo'n monitortraject biedt waardevolle informatie waarmee jullie het langetermijneffect van het programma kunnen vergroten. In dat kader ben ik ook benieuwd naar mogelijke toekomstige dwarsverbanden met andere urbanaanbieders uit Den Haag en omgeving.

afbeelding van Daan van der Bruggen

Beste Johanneke,

Fijn dat je de begroting en het bereik al gezien hebt. Wij denken dat de aanvraag zo compleet is.

Nog even een korte toelichting op de 10 euro per deelnemer-uur, dat is wat het gehele project kost. In totaal kost het project 50.000 euro en zijn er 5000 deelnemer-uren (50 jongeren die het traject van 100 uur volgen). Zodoende komen we op de prijs van 10 euro per deelnemer-uur. De deelnemers dragen zelf wekelijks 2 euro bij voor het gebruik van de oefenruimtes van Musicon.

Wij wilden aan jou vragen of je nog informatie mist aan onze aanvraag? En heb je nog punten waarop wij onze aanvraag kunnen verbeteren?

Verder hebben we geen vragen meer over onze aanvraag. 

Met vriendelijke groet,

Daan

afbeelding van Johanneke Minnema

Ha Daan,

Ik heb geen aanvullende vragen. Ik wens je alvast veel succes in de volgende fase!
Johanneke

afbeelding van Johanneke Minnema

Beste Daan,

Mooi dat de begroting en het bereik nu ook ingevuld zijn. Jullie hebben nog een kleine twee weken in de denk mee fase. Hebben jullie zelf nog vragen over de aanvraag? 

Johanneke

afbeelding van Johanneke Minnema

Beste Daan,

Dank voor de verdere uitwerking van jullie aanvraag. Helder verhaal. 

Wat betreft je vraag over de begroting: onhandig, maar misschien kan je een paar (kleine) posten bij elkaar optellen en samenvoegen zodat het wel in het format past? 
Ik ben benieuwd naar je begroting en hoop dan ook je opmerking over €10,- per deelnemeruur te begrijpen: is dat de prijs die de deelnemers betalen of is dat wat het totale project kost? 

Hartelijke groet,

Johanneke

afbeelding van Daan van der Bruggen

Beste Johanneke en Lidian,

De projectaanvraag is verder uitgewerkt. Er wordt concreet ingegaan op de wijze waarop behoeften van deelnemers worden gemeten onder het kopje ONDERZOEK. Bij het kopje wat is verder belangrijk om te weten wordt er ingegaan op de didacktiek en werkwijze, hier kun je concrete antwoorden vinden over o.a. de behoeften van de deelnemers, de ruimte voor persoonlijke invulling en hoe deelnemers zich aan het project commiteren.

Het bereik wordt op een later moment nog toegevoegd. 

De begroting moet nog in het model gegoten worden. Er zijn echter meer betrokken medewerkers en posten dan wij in dit model (specifiek het aantal rijen) kwijt kunnen. Hoe zouden we dit op kunnen lossen?

Met vriendelijke groet,

Daan

 

afbeelding van Johanneke Minnema

Beste Daan,

Welkom op JMHM. Ik ben jullie coach en denk de komende weken met jullie mee. Daarvoor ben ik benieuwd naar de verdere uitwerking van jullie aanvraag. Geven jullie hier in de commentaren een seintje als de aanvraag uit uitgebreid? Let daarbij goed op de vragen die Lidian al stelt.

Succes!

Johanneke

afbeelding van Lidian Fleers

Beste Daan, welkom op Jij maakt het mee. Als adviseur denk ik graag met je mee op welke wijze jullie project mogelijk binnen deze subsidieregeling zou kunnen passen. Als Fonds vinden wij het belangrijk dat iedereen die wil, mee kan doen aan culturele activiteiten, maar ook dat de activiteiten aansluiten op de wensen en behoeften van de doelgroep. Ik ben daarom benieuwd naar de wijze waarop jullie met dit project daarop inspelen. Op welke wijze meten jullie die behoeften en is er ruimte voor persoonlijke invulling van de deelnemer? Kan je in de linkerkolom ook iets meer vertellen over hoe jullie werven, selecteren en ervoor gaan zorgen dat de deelnemers zich van begin tot einde aan het project gaan committeren? 

Weet je hoe je de tekst verder kan aanvullen? Onder "Bewerken" vind je bij het tabblad "Denk mee, meer projectinfo" meer invulvelden. Succes!