menu denk mee beslis mee maak mee

LOLLYPOP

#lollypop

organisatie LOLLYPOP
15 april 2019 tot 16 april 2019

€15.000

Dit projectidee is in ontwikkeling. Geef je tips! Denk mee Beslis mee Maak mee

Ga direct naar de reacties

LOLLYPOP

#lollypop

afbeelding van wouter surig

Ingediend door:

wouter surig

Ik zoek meedenkers over deze vraag: 
Waar willen jullie dat de eerste editie plaatsvind?

Wat ga je doen?: 

LOLLYPOP

Welkom bij LOLLYPOP

Wat is LOLLYPOP?

LOLLYPOP is een nieuw event, een nieuwe rage kortom een nieuw concept van een knal feest.

Waarom LOLLYPOP?

Waarom wij als organisatie LOLLYPOP willen organiseren en lanceren is omdat er simpelweg geen podia voor opkomend talent naar voren schuift.

Ook de jeugd die bezig is met muziek krijgt geen tot weinig kans om op te komen en te laten horen wat ze in hun mars hebben.

Daarom willen wij ook deze groep een kans geven op podia ervaring en de kans geven om te schitteren naast een bekend hip hop fenomeen in Nederland.

Hoe ziet een editie eruit van LOLLYPOP?

Doormiddel van een inschrijfformulier online willen wij de artiesten de kans geven zich in te schrijven voor een editie. Ook zal de organisatie een selectie maken vanuit hen daarvoor geschikte platformen.

Deze acts worden vervolgens gefilterd door het team en daar worden 4 acts uit uitgekozen die zullen performen op het podia.

Natuurlijk moet hier een winnaar uitkomen die word gekozen door het publiek.

Doormiddel van ouderwets geluid meten zullen we te weten komen wie de beste act had en diegene willen we graag terugzien op de volgende editie als voorprogramma van de head liner.

Tijdens het event zal er een HOST zijn die de hele avond aan elkaar zal praten en de acts zal aankondigen en afkondigen, dit om te voorkomen dat er stiltes vallen.

We hebben gekozen voor een HOST met een komisch randje, dit om het publiek voor de 100% te entertainen en te zorgen dat er absoluut geen stiltes vallen.

We maken gebruik van een stage manager die samen met de host bovenop de artiesten zit en hun tijden. Ook hebben we besloten geen drank backstage aan te bieden dit omdat er veel oproer ontstaat wanneer er teveel word gedronken en we willen alles goed laten verlopen.

Alle artiesten zullen ook een tijd krijgen waarop ze uiterlijk aanwezig moeten zijn en als dat niet het geval is zal de act gecanceld worden.

Wij gaan niet op acts wachten met het risico dat er stiltes en grootte open stukken in het programma vallen.

Mocht er uitval zijn dan zal dat worden opgevangen door de Host die ook zelf artiest is.

Hoe start het traject van een opkomend artiest en hoe verloopt het traject bij LOLLYPOP?

Als 'amateur' artiest kom je in aanmerking bij ons op te treden doormiddel van een selectie.

Je zal geselecteert moeten worden door de organisatie en dat zal als volgt gaan.

Onze organisatie houd nou contact met muziekale platformen die zich inzetten voor de opkomende artiest en die een kans geven zichzelf te ontwikkelen.

Enkele voorbeelden zijn hiervan:

studio time

barungz online

bam sessies

natuurlijk is het ook goed mogelijk zelf je muziek in te sturen maar je zal alsnog geselecteert moeten worden door de Organisatie, deze zal een mail sturen an degene die geselecteert is maar ook die dat niet zijn.

Eenmaal geselecteert, en dan?

eenmaal geselecteert dan ben je uitgenodigd om jou show te laten zien op LOLLYPOP
dit houd in.

-Je zet een show neer van tussen de 15 en 20 min 

-Je neemt automatisch deel aan de daarop volgende workshops

 

natdat jij je show hebt gedaan zal het publiek aan de hand van 'geluid stemming' beslissen wie de winnaar is. Als jij als winnaar bent verkozen neem je niet alleen deel aan de daarop volgende workshops maar ben je ook het voorprogramma van de headliner in de daarop volgende editie. -Je bent lid van het team;].

Hoe ziet een workshop eruit?

De workshops die zullen worden gegeven zullen aansluiten op de verbetering van de artiest. denk hierbij aan worshops over:

-tekst schrijven

-podium klaar maken

-show opzettten

Ook zullen er zeker workshops worden gegeven die niet in dit straatje liggen zoals vloggen, promoten etc.

Ik ben nu door en wat nu?

Nu krijg jij de kans om je eigen nummers op te nemen in een van onze daarvoor bestemde studio's en zul jij verder worden gepromoot door de daarvoor bestemde platformen en zul jij bij een editie van LOLLYPOP terugkeren als main artist.

Ook zul jij gevraagd worden door de organisatie om een workshop te komen verzorgen binnen LOLLYPOP

Hoe denken we LOLLYPOP groter te maken?

De naam zegt het al LOLLYPOP

Dat betekend veel lolly’s.

De bedoeling is om bij de entree deze uit te delen zodat er iets origineels word

onthouden.

Prijsvragen die worden opgesteld zodat het PUBLIEK kan strijden voor een meet and greet met de hoofdartiest.

Er zal een team worden opgezet omtrent de promo die buiten gaan flyeren mensen trekken voor het event dit ook tijdens het event.

De opties van tv en radio zijn mogelijk maar zit een koste plaatje aan.

Er zullen professionele flyers en posters worden gedrukt die worden verspreid door het promo team.

Voor de entree willen wij wat speciale acts denk aan een dance crew of een vuur act om ons echt te onderscheiden van de rest want we willen de beste en grootste worden met dit feest en de aandacht op ons focussen.

Ook zullen er lolly’s worden uitgedeeld die je mee kan nemen naar binnen.

Op sociaal media zal er een pagina worden opgemaakt en ook zal er gewerkt worden aan een website voor het event zodat er altijd een centraal punt is waar de LOLLYPOPPERS

( dat is de naam voor iemand die op dit feest komt) hun tickets kunnen kopen maar ook op de hoogte blijven van kortingen en veranderingen van het feest , speciale acties, prijsvragen etc.

En doormiddel van een up to date main artiest willen we natuurlijk ook publiek gaan trekken.

Promotie via een dance crew is een optie bijvoorbeeld ze laten performen in Amsterdam centrum waar veel mensen de aandacht daarop focussen word er in de tussen tijd door de lolloproppers flyers uitgedeeld aan het publiek met natuurlijk de bekende lolly.

Vloggers bereiken een heel groot aantal mensen dus het is een goed idee om te kijken of we een bekende vlogger kunnen strikken om op het feest te komen en via sociaal media verslag uit te brengen.

Natuurlijk zal er ook camera man zijn die de avond vastlegt en daarvan een after movie maakt wat natuurlijk een hele goeie promo is voor de volgende editie.

Een promo filmpje zal er van te voren ook worden gemaakt met als doel het promoten van het feest op voorhand.

We kunnen workshops gaan aanbieden omtrent hip hop denk hierbij aan rap, de kunst van het schrijven, performance skills etc.

We gaan opzoek naar mensen die deze cursussen geven en kunnen dat naar eigen invulling doen. Ze kunnen hun workshop dan geven op onze feesten in ruil voor een investering.

Waar rekenen wij op?

We rekenen bij deze eerste editie op ongeveer 3 a 400 man

Dit is gebaseerd op de aanhang van de head liner maar ook die van de artiesten.

Zonder een dergelijke head liner ligt de verwachting een stuk lager namelijk 50 tot 100 man.

Verder natuurlijk het publiek ernaast.

Denk hierbij aan de aanhang van de artiesten zelf.

We willen de kaarten aan de deur gaan aanbieden voor 20 euro

Hiervoor op lopend komen er acties zoals earlybird tickets. ( tickets die ruim van te voren worden aangeboden voor minder dan de deur prijs)

Op de dag van het event zelf kunnen er ook acties uitgaan.

Earlybirds zullen worden verkocht voor 15 euro.

We verwachten hiermee toch op een omzet van 5000 euro bij goede aanpak en een opkomst van 400 man.

Wat is ons doel?

Ons doel is om te zorgen dat de jeugd tussen de 17 en 25 jaar een podia krijgt om daadwerkelijk vanuit te groeien.

Ons doel is om een event neer te zetten dat het de enige word die jeugdige opkomende artiesten ook echt wat te bieden heeft. Een echte opstap naar het grotere publiek.

Wij doen dit om muzikaal talent een goeie opstart te geven.

Wat wij hiervoor denken nodig te hebben.

zaal van 400 man minimaal

beveiliging 1 a 2 man afhankelijk van de opkomst

een budget voor de promotie

een budget voor de headliner

Host

Promo team

Stage crew

Website

Sociaal media

Stage manager

Flyers

Posters

Lollys

Dance crew

Er is veel mogelijk maar zeer afhankelijk van het budget dat word verstrekt.

Taak verdeling organisatie:

Stage management Wouter

Productie management Netty en Asha

Promotie management Netty en Asha

Promotie medewerkers Wouter 

Productie medewerkers Wouter 

 

 


afbeelding van Alexander Klapwijk

Beste Wouter, 

Ik zie dat je je plan aangepast hebt. En nog steeds is je enthousiasme goed voelbaar, leuk om te lezen. Voor Jij Maakt Het Mee is alleen het bieden van een podium niet voldoende om te kunnen zeggen dat je de amateurdeelnemer centraal stelt. Je geeft aan dat je de geselecteerde acts een traject in gaan met workshops. Als er in je plan aansluiting te vinden is met Jij Maakt Het Mee, dan zit het vermoedelijk in dat traject. Op dit moment is dat nog wel te mager omschreven. Wie gaan die workshops geven? Hoeveel zijn het er? En: een workshop podium klaar maken is misschien best nuttig, maar is weinig gericht op de artistieke ontwikkeling, neem ik aan. 
Kortom, werk dat gedeelte uit en laat zien dat je daar echt vernieuwing biedt met je plan, want het soort open podium/feest voor amateuracts wat je nu omschrijft is op zichzelf niet de vernieuwing in de cultuurparticipatie die wij zoeken. 

afbeelding van Alexander Klapwijk

Beste Wouter,

Welkom bij Jij Maakt Het Mee. De komende weken denk ik als adviseur van het fonds met je mee over je project en op welke onderdelen het eventueel aangescherpt kan worden om tot een kansrijke aanvraag te komen.

Je wil een feest organiseren waarbij  - naast professionele artiesten - ook een podium geboden wordt aan amateurs. Uit je plan blijkt dat je al een goed beeld hebt van hoe het feest eruit komt te zien. Ik vraag me wel af of dat beeld goed aansluit bij de doelstellingen van Jij Maakt Het Mee. 

Bij Jij Maakt Het Mee zien we graag plannen waar de amateur centraal staat. Jullie bieden een podium, maar verder lees ik weinig over die amateurs. Wie zijn dat? Hoe komen jullie met ze in contact? Hoe begeleiden jullie ze? Hoe zorgen jullie dat ze zich - ook in de toekomst - kunnen ontwikkelen? Dat zijn belangrijke vragen, want het organiseren van een feest komt op zichzelf niet in aanmerking voor ondersteuning door Jij Maakt Het Mee. 

Bij het tabblad 'Bewerken' kan je klikken op het tabblad 'Denk mee (meer projectinformatie)', daar kan je antwoorden op mijn vragen verwerken en je plan aanscherpen. Succes!

afbeelding van wouter surig

Hey Alexander 

 

Dank je wel voor je feedback. Zeker staat juist de amateur centraal waarom? omdat dat degene zijn die juist hogerop moeten komen en is de hoofd artiest degene die het publiek voor hen trekt zeker de eerste editie.

Ik ga dit allemaal in het plan verwerken onder het kopje 'begeleiding' of 'traject' en een duidelijk beeld schetsen van het traject van een 'amateur'

tot horens

 

wouter