menu denk mee beslis mee maak mee

EuroSing Behind the Scenes - 3. Toonzetting en een Eerste Kennismaking

 

Verwachtingsmanagement, een lang woord dat misschien niet tot de verbeelding spreekt, maar wel heel belangrijk is in creatief werk. Het is zo simpel als je publiek duidelijk maken wat het te wachten staat. Het is zo complex als toch tot de verbeelding spreken. Dat samenspel tussen herkenbaarheid en mysterie/verrassing is enerzijds erg uitdagend en anderzijds zorgt het ervoor dat het juiste publiek met de juiste instelling je boek leest, je film kijkt of naar je voorstelling komt. Als men iets totaal anders krijgt dan verwacht, dan kan dat negatief uitpakken voor de ervaring.

3. Toonzetting en een Eerste Kennismaking

Als RISE Events hebben we een erg duidelijke visie over het soort evenementen dat we maken. We leggen de nadruk op storytelling, beleving en positiviteit. We bouwen samen aan filmische werelden en dagen onszelf uit om de grens te zoeken van wat we durven en kunnen. Uiteindelijk geloven we dat verhalen de kracht hebben om mensen hoop te geven, om de rafelranden van het leven te tonen, maar ook alle zonnige kanten. En dat gevoel willen we ons publiek graag meegeven.

Met die gedachte centraal begonnen we aan onze eerste openbare uitingen. Een teaser (op 12 december 2016) via Facebook (waar het grootste deel van het publiek te vinden is) verraadde onze titel: Heroes of Our Time en het thema van het stuk: muziek. 'Heroes of Our Time' was de ideale titel voor het project. Het verwijst naar een winnend lied van een ander liedjesfestijn en draagt in zich ook de waarden van diversiteit en verbintenis die we in het evenement verwerken. We bereikten met alleen dit geheimzinnige plaatje al 2.447 mensen, ontvingen bijna 100 likes & meer dan 60 comments. Dat gaf ons voldoende vertrouwen dat er interesse was in dit evenement. Het werd tijd om een website te bouwen, een locatie uit te kiezen en op zoek te gaan naar onze crew en onze coaches.

We wilden al vanaf het begin aan ons publiek meegeven dat, hoewel humor en falen een groot deel van ons evenement zijn, wij er alles aan deden om de sfeer, de aankleding, de omgeving en alle externe factoren zo professioneel mogelijk te verzorgen. We take your fun seriously, als het ware. Daarvoor creëerde we een strakke website en legde voor de reveal contact met zangeres Maud Mulder. Zij zou in een filmpje de winnaar van vorig jaar spelen en mensen tips geven. In een ander filmpje zouden we de locatie bekend maken. Het idee begon de eerste stappen de werkelijkheid in te zetten.

Volgende keer: Locatie en Launch