menu denk mee beslis mee maak mee

ARTCORE WERVING

 

In november, december en januari zijn we door Haarlem en omgeving geraced om zoveel mogelijk jongeren te enthousiasmeren om zich aan te melden voor ARTCORE. We kregen in totaal 32 aanmeldingen! 

We mochten ARTCORE introduceren op een aantal middelbare scholen in Haarlem en omgeving, we zijn bij jongerencentra langs geweest en daarnaast hebben we alle wijkteams in Haarlem op te hoogte gebracht van ARTCORE en onder hun ook posters en flyers verspreid. Via social media, Instagram, Twitter en Facebook hebben we o.a. wervingsvideo’s verspreid en in ons eigen netwerk zoveel mogelijk mensen verteld over het bestaan van ARTCORE zodat kinderen, vrienden, neefjes, nichtjes en ander potentieel talent op de hoogte was van dit nieuwe jongerenprogramma. De meeste deelnemers hebben zich aangemeld n.a.v. ons schoolbezoek, daarnaast zijn er een paar jongeren via ARTCORE ambassadeurs getipt, anderen zagen posters in de stad hangen en weer anderen zijn via de ouders van kennissen uit ons netwerk gepord om zich aan te melden voor ARTCORE. In januari waren wij te gast bij De Schuurshow, een radioprogramma van Haarlem 105 op locatie bij De Toneelschuur. Hierin konden wij vertellen over ARTCORE voor het aanwezige publiek in De Toneelschuur en het werd ook uitgezonden op Haarlem 105. In de wervingsperiode hebben we ook onze website gemaakt en gelanceerd: www.artcorehaarlem.nl 

Niet alle jongeren die zich hebben aangemeld kwamen daadwerkelijk op de kennismakingsdag, we hebben in totaal zestien jongeren gesproken en van die zestien hebben we een groep van 13 jongeren geselecteerd. Een van deze jongeren gaat niet volledig mee draaien omdat zij heel specifiek wil werken aan een eigen kleding label. Zij gaat een aantal excursies mee en wij gaan haar in een aantal losse afspraken helpen met haar ondernemingsplan. In de komende berichten kunnen jullie kennismaken met de jongeren die ARTCORE gaan vertegenwoordigen!