menu denk mee beslis mee maak mee

Thijs Hazeleger

 

afbeelding van Thijs Hazeleger

Thijs Hazeleger

Werkzaam bij: 
ArtEZ hogeschool voor de Kunsten en zelfstandig ondernemer in fanfareprojecten


Thijs Hazeleger is FCP-coach. De coach ondersteunt
met zijn/haar expertise projecten bij hun aanvraag.

Expertise: 
Fanfarevernieuwing en dramaturgie. Als docent begeleid ik HBO-studenten in het doen van theaterhistorisch onderzoek, het werken in het sociaal-artistieke veld en het schrijven van een scriptie. Dat doe ik bij de opleiding voor Docent theater in Zwolle. Daarnaast werk ik als zelfstandig ondernemer in Utrecht; eerst als dramaturg, maar nu als coach binnen de blaasmuziek. Na het ontwikkelen van innovatieve fanfareprojecten (zoals Fanfare 2.0) bied ik muziekverenigingen nu inspiratie voor de toekomst, zie http://www.fanfarecoach.nl
Interesses: 
Muziek, theater, festivals, community arts

Recente reacties

Drumotions

donderdag 18 mei 2017 - 16:26

Beste Bas,

Welkom op JMHM! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips en inspiratie. 

Mooi idee om een vervolg te geven aan Drumotions. Wat is er 2.0 aan deze versie? Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn van de 1e editie en wat er nieuw is aan het komende evenement. Is dat vooral de techniek? Voor deze subsidieregeling schat ik in dat de samenwerking met de technicus (en het hoge bedrag dat je daarvoor begroot) niet past bij de doelstellingen van JMHM, waarbij het gaat om experimentele cultuurparticipatie.  

Ik zie meer kansen in de samenwerking met andere verenigingen. Hoe gaan jullie precies samenwerken, bijvoorbeeld met de athletiekclub? En wat kunnen jullie voor elkaar betekenen? 

Groeten Thijs 

RQ2017

donderdag 18 mei 2017 - 16:16

Dag Jasper, kun je uit de voeten met onze vragen? 

Ik vroeg me nog af waarom het honorarium voor het studentenorkest zo hoog is. Kun je dat toelichten?

Groeten Thijs

Nederlands Koorfestival

maandag 15 mei 2017 - 14:31

Dag Michiel, welkom terug! Kun je iets met de vragen die ik hieronder formuleerde? 

Groeten Thijs

Nederlands Koorfestival

maandag 15 mei 2017 - 14:26

Beste Michiel,

Ook namens mij van harte welkom op JMHM! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips & inspiratie. Mooi idee om coaching onderdeel te maken van jullie festival. Tijdens een Provinciale Competitie zijn er veel koren tegelijkertijd aanwezig, klopt dat? Misschien is het interessant om een peer-to-peer-methode toe te passen, waarin koren elkaars klankbord zijn onder leiding van de coaches. Zou dat een spannend tegenwicht kunnen geven aan het competitie-element van het festival? Of zou je je ook gespreksvormen kunnen voorstellen waarin het publiek feedback geeft op de presentatie van een koor? 

Verder las ik op jullie website dat koren ook een gratis coachingspakket kunnen kiezen. Wie betaalt dit en hoe zorg je ervoor dat niet iedereen voor dit pakket gaat?

Groeten Thijs

Kleine Sofie en Lange Wapper

maandag 15 mei 2017 - 14:22

Dag Anne, 

Welkom bij JMHM! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips en inspiratie. 

Mooi streven om een cultureel gevarieerd publiek te bereiken. Waarom willen jullie dat zo graag? En wat is er 'mono-cultureel' aan jullie eigen samenstelling? 

Bij de thematiek van de voorstelling kreeg ik het kinderziekenhuis als associatie. Misschien interessant om daarmee contact te zoeken? Want ziek worden kan ieder kind overkomen, welke culturele achtergrond je ook hebt. 

Groeten Thijs

Muziek en Technologie in Zoetermeer

dinsdag 9 mei 2017 - 14:23

Dag Steven, mijn taak zit erop.

Succes met de afronding!

Groeten Thijs

Muziek en Technologie in Zoetermeer

maandag 8 mei 2017 - 14:50

Dag Piem, alleen de tekst in de linkerkolom wordt beoordeeld door het fonds. Ik zou niet alle toelichtingen van rechts naar links kopiëren, maar even goed kijken welke zinnen je definitief opneemt in de aanvraag (links) zonder dat deze te lang wordt. 
Groeten Thijs

RQ2017

vrijdag 5 mei 2017 - 12:33

Beste Jasper, 

Welkom op JMHM! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips en inspiratie. Mooi idee om een projectkoor van jonge mensen samen te stellen. Ik denk dat het inzetten van een verteller het requiem zeker toegankelijker kan maken, maar heeft deze interactiviteit ook impact op de deelnemers? Zou je bijvoorbeeld de verteller (wie heb je op het oog?) al in een eerder stadium kunnen betrekken bij de zaterdagen, waardoor in samenspraak met de koorleden de inleiding vorm krijgt?

Groeten Thijs

Dutch Dynamics in Wind Music

vrijdag 5 mei 2017 - 12:13

Dag Bas, 

Het focussen op de Summer Academy lijkt mij ook een goed idee. Lukt het je om dit in de linkerkolom centraal te stellen i.p.v. WASBE? 

Nu het einde van de Denk-mee-fase in zicht komt geef ik je graag nog wat laatste advies. Ik denk dat het goed is om in te gaan waarin jullie willen experimenteren tijdens de Summer Academy ten opzichte van de eerste editie vorig jaar. Wat heb je daarin geleerd in het betrekken van je deelnemers? Zelf triggert de term 'motivatiesessie' (uit de tekst van Erik) mij het meest. Waarin wil je je deelnemers motiveren en hoe doe je dat op een inspirerende manier? En wat is daarin nieuw voor jullie? Wat wil je graag ontwikkelen tijdens deze editie? 

Succes!

Groeten Thijs

PAIXÂO MUSICAL / MUZIKALE PASSIE

vrijdag 5 mei 2017 - 12:02

Beste Titia,

Ook namens mij van harte welkom op JHMH! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips en inspiratie. Wat mij triggert is de zin: “Ze zingen opzwepende Braziliaanse muziek; juist die combinatie met de Europese koormuziek is spannend en confronteert.” Is Europese koormuziek niet opzwepend dan? Ik zou deze spanning en confrontatie nog wat concreter uitwerken. Hoe vindt de muzikale ontmoeting plaats? En wat nemen jullie mee van de ervaringen tijdens jullie bezoek aan Brazilië?

Verder ben ik benieuwd wat voor soort flashmobs je inspireren. Denk je in de richting van de beroemde Sound of Music flashmob in Antwerpen? In deze uitwerking adviseer ik je om ook in te gaan op de reden waarom je flashmobs wil organiseren en hoe je daar recette voor gaat verzamelen. Het idee van een flashmob is toch juist dat het openbaar is en dus gratis?

Groeten Thijs

Muziek en Technologie in Zoetermeer

donderdag 4 mei 2017 - 16:37

Dag Steven,

Ik heb je antwoord gezien, dankjewel. Het is voor mij helderder geworden. Wel vind ik het nog lastig om concrete activiteiten te ontdekken omdat het plan zo groot is. In deze laatste fase van het meedenken adviseer ik je dan ook om op een bepaald aspect uit fase 1 of 2 de nadruk te leggen. Zelf vind ik de betrokkenheid van de stuurgroep interessant, omdat zij een actieve rol hebben en echt inspraak hebben. Je zou kunnen overwegen om hun concrete werkzaamheden op dit gebied en de manier waarop ze daarin samenwerken met professionals nog even uit te lichten. 

Succes!

Groeten Thijs

Big Fish

maandag 24 april 2017 - 16:17

Beste Hilde,

Ik ben jullie coach op JMHM en zal jullie voorzien van tips en inspiratie. 

Mooi dat jullie diverse samenwerkingspartners voor deze nieuwe productie op het oog hebben. Net als Anne ben ik benieuwd naar hoe deze samenwerking eruit ziet. Zelf denk ik dat samenwerken met stichting Achter de Regenboog de meest betekenisvolle combinatie kan opleveren qua participatie. Hoe kunnen jullie elkaar versterken? Zou je ook jullie artistieke kwaliteit kunnen inzetten om de kinderen te helpen met rouwverwerking? Bijvoorbeeld met een mini-versie van Big Fish waar zij een rol in spelen? En zou je daar dan een dramatherapeut bij nodig hebben? 

Mocht het gesprek met de stichting positief geweest zijn, dan zou je hen ook kunnen uitnodigen om op dit platform met je mee te denken over jullie verbinding. 

Groeten Thijs

Dutch Dynamics in Wind Music

zondag 2 april 2017 - 15:05

Beste Bas,

Welkom op JMHM! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips & inspiratie. Mooi dat jullie dit jaar concerten geven op diverse gelegenheden. Je vraagt je af hoe jullie nog meer jongeren kunnen interesseren voor symfonische blaasmuziek. Dat kan door te luisteren, maar ik zou je willen uitdagen om actieve (participerende) werkvormen te ontwikkelen. Alleen een concert is te receptief om in aanmerking te komen voor subsidie op dit platform. Misschien een vernieuwende workshop bedenken waarmee je jonge mensen in aanraking brengt met jullie orkest? Wat doen jullie bijvoorbeeld in de Summer Academy, zou je die misschien kunnen doorontwikkelen?

Verder zijn de WASBE-conferentie en het projectorkest niet jullie initiatief, maar evenementen waar jullie aan deelnemen toch? Op welke manier geef je vorm aan internationale kruisbestuiving? Wat is jullie bijdrage hieraan?

Groeten Thijs

Muziek en Technologie in Zoetermeer

woensdag 29 maart 2017 - 15:25

Beste Piem, 

Welkom op JMHM! Ik ben jullie coach op dit platform en zal jullie voorzien van tips en inspiratie. Mooi initiatief om muziek & technologie samen te brengen in een programma voor jongeren. Je schrijft dat zij zelf een stuurgroep opgericht hebben. Ik ben benieuwd hoe dit gegaan is; hadden zij een concrete vraag op het gebied van muziektechnologie? Wat wilden zij graag leren en hoe kwamen ze daar achter? Misschien is het interessant hen ook uit te nodigen om mee te denken op dit platform.

Verder geef je aan dat er met geschikte voorzieningen kruisbestuiving tussen kunstdisciplines en het overige culturele aanbod gestimuleerd kan worden. Welke kunstdisciplines bedoel je precies en op welke manier kan die kruisbestuiving plaatsvinden?  

Groeten Thijs

Allan Withington's Conductor Summer School

maandag 20 maart 2017 - 12:26

Dag Anja, nu het einde van de Denk mee fase in zicht komt, geef ik je graag nog wat laatste advies. Mooi om te lezen dat jullie pionierswerk verrichten in de brassbandwereld. Mede naar aanleiding van de reactie van Stefanie denk ik dat het interessant zou kunnen zijn om je voor deze aanvraag te focussen op het meest vernieuwende onderdeel qua participatie: de combi blaasorkest/kinderkoor/chefkok. Hoe zijn jullie op dit idee gekomen? Groeten Thijs

Wij zijn wakker!

maandag 13 maart 2017 - 19:16

Dag Iris, ook ik geef jullie graag nog wat laatste tips. Aansluitend op Lidian's adviezen lijkt het me goed om nog in te gaan op de co-creatie: wanneer vindt die plaats en hoe? Waarom werken jullie samen met Theaterlab Winschoten en doen jullie dat voor het eerst? Succes de afronding van de aanvraag! Groeten Thijs

Art Rules

woensdag 1 maart 2017 - 11:10

Dag Ayra, 

Het zit vooral in de algemeenheid van je zinnen, zoals deze: “De meerwaarde is dat Art Rules op beiden eilanden bijdraagt aan vernieuwing van de kunstbeoefening in de vrije tijd en kunst educatie in het algemeen”. Ik zou de nadruk leggen op iets wat echt vernieuwend of experimenteel voor jullie is in dit programma. Jullie peer-to-peer programma lijkt mij het meest concreet, maar komt niet genoeg naar voren in je aanvraag. Waarom vinden jullie dit belangrijk en wat willen jullie hierin ontwikkelen? Qua innovatie is de samenwerking met commerciele partners interessanter vind ik, maar ook hier geldt: wie zijn die commerciele partners en wat houdt de samenwerking precies in?
Groeten Thijs
 

het hoorbare erf

maandag 27 februari 2017 - 15:57

Dag Trude, nu het einde van de Denk mee fase in zicht komt, geef ik je graag nog wat laatste advies. Je project wordt steeds concreter. Ik zou ook de namen van de muziekgroepen voorin je verhaal zetten (in de linkerkolom, want alleen dit is onderdeel van je aanvraag). Hoe lang duren de voorbereidende sessies met hen en is dit ver van voren of dicht op het etmaal?
En heb je de modelbegroting al ingevuld? Want die zie ik er nog niet bij staan. 
Groeten Thijs

Art Rules

maandag 27 februari 2017 - 15:30

Dag Ayra,
Goed om te zien dat de aanvraag gegroeid is in de tussentijd. Het blijft alleen nog wel erg algemeen. De kans is groter dat het aansluit bij de doelen van JMHM als je 1 innovatief aspect uitwerkt en concreet maakt. Is het een idee om in deze aanvraag meer aandacht te besteden aan jullie nieuwe samenwerkingspartner (bureau Sociale Zaken) en specifiek te benoemen wat je met de jongeren wil bereiken in de sociaal maatschappelijke sector en de sociale problematieken? Welke problematieken en hoe ga je daar in het zomerprogramma mee aan de slag?
Ook dit soort doelen zijn te algemeen, wat mij betreft: "Het project draagt daarnaast ook bij aan de sociaal maatschappelijke ontwikkeling van de jongeren op de eilanden." Hoe concreter hoe beter! Groeten Thijs