menu denk mee beslis mee maak mee

Davida de Hond

 

afbeelding van Davida de Hond

Davida de Hond



Davida de Hond is FCP-coach. De coaches ondersteunen
met hun expertise projecten bij hun aanvraag.

Recente reacties

De Stad Vertelt - World Press Photo18

dinsdag 10 oktober 2017 - 8:10

Goedemorgen Lidian,

Allereerst: welkom op Jij Maakt het Mee! Ik ben Davida, als coach verbonden aan dit platform. Net als Lidian denk ik de komende periode graag met je mee. 

Het is een breed georienteerd project, om je te kunnen helpen met trechteren of het breed houden, heb ik wat meer informatie nodig. Zou je de begroting kunnen uploaden? Door te zien welke dekking jullie project al heeft en hoe jullie project financieel is opgebouwd, kan ik daar beter over meedenken!

Hartelijke groet,

Davida

 

Jonge Regisseurs “No bedtime stories”

dinsdag 10 oktober 2017 - 8:03

Goedemorgen Stefan,

Nu je een opstart hebt gemaakt met aanvullen, stel ook ik mij graag aan je voor. Ik ben Davida en als coach verbonden aan dit platform. Ook ik ben er, net als Willemijn, om de komende periode met je mee te denken. 

Allereerst vind ik het mooi te zien hoe verbindingen vanuit school zorgen voor verbinding naschools. Het doel is om meer jongeren te bereiken, ook in de zaal. Fijn om te lezen dat het theater ruimte ter beschikking stelt en meehelpt aan de promotie. Jullie hebben echter het meeste contact met de jongeren, wat doen jullie aan promotie? Of hoe dragen jullie hieraan bij? Omdat jullie er zo dicht op zitten, vind ik dit een belangrijk eerste punt. Wellicht kunnen jullie eens kijken bij Theatergroep Dox of ISH, zij hebben een langere traditie als het gaat om het bereiken van jongeren en lijken mij een goede buren om bij te gluren. Net als andere community arts georienteerde gezelschappen als Theater Hofplein en ZID Theater. 

Het mooiste zou zijn om die stoelen gevuld te zien met terugkerende gasten van uit het theater en jongeren die komen voor het stuk. En tegelijkertijd aanwezig zijn in het theater. 

 

 

Hack Glow - lichtkunst door jonge techneuten

zondag 13 augustus 2017 - 10:16

Goedemorgen Fleur,

Die leerlijn is wel bedoelt voor beoefening in de vrije tijd? Dit heb ik nog niet helder gekregen, ook omdat in de geuploade begroting over groepen en leerlingen wordt gesproken. Het kan ook zijn dat dit vanuit de woordenset van het onderwijs is geschreven, maar niet hiervoor bedoeld is. Wellicht wanneer je dit aan de linkerkant van de pagina zou kunnen verhelderen, helpt het je aanvraag. 

Ook het toevoegen van vernieuwing en experiment, anders dan het bestendigen en verduurzamen van jullie ontstane netwerk en werkwijze. Hoe mooi en inspirerend ik die ook vind, experiment, vernieuwing en actieve participatie staat centraal. Wellicht vinden jullie die wel in de leerlijn, maar komt deze nog niet helemaal naar voren in de aanvraag. Mijn advies is nu dan ook om te kijken naar hoe jullie de aanvraag meer zouden kunnen richten op de regeling, om te focussen, zoals Sarah ook aangaf. Omdat de meedenkfase vordert, ook vanuit mij dit advies. 

Hartelijke groet,

Davida

De Koningin van de Voedselbank

zondag 13 augustus 2017 - 9:19

Goedemorgen Saskia, 

Dank voor het uploaden van de begroting en het dekkingsplan. 

Ik heb nog een keer specifiek naar je meedenkvraag gekeken. Uiteraard heb je al meegelopen bij een aantal activiteiten in Noord en draai je sinds januari mee als vrijwilliger van de voedselbank. Om het een echt community-project te laten worden is het ook van belang dat de groepen die mee gaan doen, ook echt zelf een grotere stem hebben in het voorbereidingsproces, ook mensen die niet per se willen mee spelen krijgen hierdoor een duidelijkere rol. Dit kunnen ook een aantal werksessies zijn. Een mooi voorbeeld van samen verkennen en maken vind ik het ExpoLab van het ZIDtheater: https://www.zidtheater.nl/explolab/ Dan ben je ook creatief nog bezig met de potentiele deelnemers van de pilot en wordt de kring rondom het project van makers groter. 

De periode tussen start van de pilot en het opvoeren is niet heel groot, wellicht is het voor het beantwoorden van je meedenkvraag praktischer om deze periode iets te verlengen of te intensiveren (omdat de feestdagen een groot thema is). Zodat die samenkomst en actie ook plaats kan vinden als onderdeel van de pilot. 

Hack Glow - lichtkunst door jonge techneuten

woensdag 2 augustus 2017 - 23:33

Dag Fleur, dank voor je reactie en toevoeging. Waar ik in de begroting vooral ook naar benieuwd ben is voor welke onderdelen de beoogde bijrdrage van het Fonds voor Cultuurparticipatie voor gebruikt gaat worden. Wanneer je dit nog kan toevoegen aan het kopje begroting, geeft dat een beter inzicht. Dat peer-to-peer organiseren zou ik ook zeker opnemen als een van de zichtbare uitkomsten van jullie werkwijze. Belangrijk te weten is dat de bijdrage vanuit deze regeling, gericht moet zijn op het meedoen in de vrije tijd en dus niet kan worden ingezet op de onderdelen die met schoolklassen plaatsvinden. 

Mooi ook, dat jullie de samenwerking aangaan met het bedrijfsleven. In de begroting zou het ook mooi zijn te zien wat jullie vanuit die bijdrage doen en wat de verhoudingen zijn in de dekking van jullie project. En werken jullie al samen met de CoderDojo in Eindhoven? Wellicht kunnen jullie programma's en ervaringen uitwisselen. 

Hartelijke groet,

Davida

De Koningin van de Voedselbank

woensdag 2 augustus 2017 - 23:13

Goedenavond Saskia,

Als coach op dit platform draag ik ook graag bij aan de verdere uitwerking binnen deze fase van de aanvraag. De laatste opmerking die Sarah hieronder maakt, vind ik een legitieme. Door te richten op de bewoners van Noord, ook in het stuk, wordt het eigenaarschap eerder gedeeld met elkaar. Dialoog ontstaat dan ook tijdens het maakproces en deze ontmoetingen kunnen meegenomen worden in het vormgeven van het stuk. Daarnaast wellicht ook in het formuleren en samen aangaan van die vervolgstappen, zoals een club of een andere vorm van uitwisseling. 

Hack Glow - lichtkunst door jonge techneuten

maandag 31 juli 2017 - 0:04

Goedenavond Fleur, 

Als coach op dit platform denk ik graag met jullie binnen deze denk mee fase van de aanvraag. Wat een mooi werk verrichten jullie! Om het beeld van het project duidelijker te maken, is het toevoegen van een begroting handig. Dat geeft meer inzicht in de totale scope van het project.  

Inhoudelijk ben ik benieuwd naar de wijze waarop het project ingebed wordt binnen de jeugwerkstructuur. Op welke wijze doen jullie dit? Hier kan wel eens een mooie vernieuwende link liggen, die wij binnen de regeling voorop zetten. 

Ik zou ook inspiratie opdoen bij de FabLab community, deze is erg actief in de BeNeLux. http://fablab.nl/fablabs-in-de-benelux/