menu denk mee beslis mee maak mee

Alinde Hoeksma

 

afbeelding van Alinde Hoeksma

Alinde Hoeksma

Werkzaam bij: 
o.a. Café Theater Festival, Vloeken in de Kerk, Cultuurkust


Alinde Hoeksma is FCP-coach. De coaches ondersteunen
met hun expertise projecten bij hun aanvraag.

Expertise: 
Mijn expertise ligt voornamelijk op het gebied van talentontwikkeling, educatie, festivals en podiumkunsten. Omdat ik als ZZP'er in veel verschillende projecten werk, zijn mijn ervaring en interesses breed. Ik heb Theaterwetenschap gestudeerd aan de Universiteit Utrecht met als specialisatie dramaturgie. Sindsdien werk ik als artistiek directeur van het Café Theater Festival, en daarnaast als dramaturg, theatermaker, adviseur en educatiemedewerker. Mijn passie ligt in eerste plaats bij het theater, maar ook met andere disciplines zoals muziek en literatuur heb ik veel affiniteit.

Recente reacties

pluswhat project

zaterdag 20 januari 2018 - 9:05

Dat maakt het weer een stuk sterker/helderder, vergeet niet je antwoorden ook links in het projectplan te verwerken (voor zover je dat nog niet gedaan hebt). Groet, Alinde

On the Air Drama - Drama in de ether

vrijdag 19 januari 2018 - 15:01

Beste Juan, naast Stefanie als FCP-adviseur denk ik graag met jullie mee als FCP-coach. Ik heb een paar vragen voor je die je plan zouden kunnen aanscherpen:

- Allereerst adviseer ik je om de plannen concreet te maken, het is soms wat onduidelijk hoe het er precies uitziet. Je schrijft bijvoorbeeld begin- en einddata van de workshops, uit hoeveel uren/dagen bestaan die workshops in totaal?

- Je schrijft dat er een oproep komt voor participatie; waar gaan jullie die oproep uitzetten, oftewel: hoe worden deelnemers precies geworven? Wie vormen precies de doelgroep? Je schrijft ook dat jullie een gebrek aan culturele activiteiten signaleren, heb je voorbeelden waaruit blijkt dat jongeren dat gemis ervaren?

- Kun je de workshops inhoudelijk nader uitwerken? Wat zijn precies de ‘oude technieken’ die de jongeren leren, en hoe gaan ze die verbinden met hedendaagse technieken? Hoe worden de verhalen gevormd, hebben de jongeren hier eigen creatieve inbreng in? Wie zijn de workshopleiders? Wat voor rol spelen de partners precies in de workshops? Hoe werken de deelnemers samen in het creëren van het materiaal? Hoe prikkelen en begeleiden jullie de individuele talenten van de deelnemers? En: welke ontwikkeling hopen jullie dat de deelnemers doormaken tijdens het project?

- Hoe hebben jullie vorige projecten geëvalueerd? Zijn hier punten uitgekomen die jullie meenemen in dit nieuwe project ter verbetering?

Succes met het verder uitwerken!

Hartelijke groet, Alinde Hoeksma

pluswhat project

zaterdag 13 januari 2018 - 12:05

Hallo Aiman, Excuses voor mijn late reactie. Goed om te lezen dat er in de tussentijd hier volop geschreven/uitgewisseld wordt en dat je mijn vragen uitgebreid hebt beantwoord. Het is allemaal weer een stuk duidelijker. Ik adviseer je om op taalkundig gebied nog iemand anders naar het plan te laten kijken omdat er nog steeds zinnen zijn die grammaticaal niet lekker lopen. Ik heb daarnaast inhoudelijk nog een paar laatste aandachtspunten voor je:

- Ik snap goed dat jullie n.a.v. de feedback van de vorige keer het project nu meer richten op vrije tijd, en het onderdeel richting de arbeidsmarkt buiten de beschouwing laten. Op een bepaalde manier lijkt de noodzaak van het project daarmee wel iets kleiner te zijn geworden. Ik adviseer je om de urgentie nog iets duidelijker uit te werken: wat is de aanleiding voor het project, waar signaleren jullie dat hier behoefte aan is, wat voor mogelijkheden biedt video om nieuwe talenten te ontdekken en ontwikkelen, waarom is dat belangrijk?

- Jullie doen de werving deels zelf en deels via partners; maar hoe dan? Omdat jullie wel zoeken naar een doelgroep met een afstand tot de arbeidsmarkt ben ik benieuwd hoe jullie hen vinden. Gaat dit via een ‘open call’ of gaan jullie direct jongeren benaderen die jullie hiervoor geschikt vinden? In welke leeftijdscategorie zoeken jullie?

- Wat bedoel je precies met deze zin? ‘De deelnemers zijn jongeren die ten minste bewust zijn over één cultuur te beschrijven talent.’

- Omdat bijzondere samenwerkingen een belangrijke pijler zijn in dit project, raad ik je tot slot aan om de samenwerkingen iets concreter te beschrijven. Wie doet wat en hoe vindt er kruisbestuiving plaats? De beoogde uitwisseling met het UCK kun je daarbij natuurlijk ook goed noemen!

Succes met de laatste loodjes,
Alinde

Capelle Danst Festival!

zaterdag 13 januari 2018 - 11:21

Hallo Marijke, hoe staat het ervoor met jullie plannen? Willemijn heeft hieronder uitgebreide, en ik denk waardevolle, tips gegeven. Hebben jullie daar al iets mee gedaan? We lezen graag een update, dan kunnen we wellicht nog verder meedenken. Groet, Alinde

pluswhat project

vrijdag 22 december 2017 - 13:17

Beste Aiman, opnieuw welkom op dit platform. Jammer dat de aanvraag de vorige keer niet is gelukt. Jullie kunnen de verkregen feedback nu meenemen in de nieuwe plannen. Allereerst adviseer ik je om even kritisch te kijken naar de teksten in jullie plan: ik zie veel taalkundige of typfouten waardoor het wat slordig oogt en daarnaast misschien niet altijd duidelijk is wat jullie bedoelen.

Ik zie wel dat je de verkregen feedback hebt meegenomen en dat het plan concreter en scherper is geworden, dus dat is goed. Ik heb echter nog steeds vragen die nodig zijn te beantwoorden om meer aansluiting te vinden bij deze regeling:

- Op welke deelnemers/doelgroep richten jullie je en hoe worden zij geworven? In het vorige plan schreven jullie jongeren te willen begeleiden richting een plek in de arbeidsmarkt, is dat onderdeel komen te vervallen? Wat is het niveau van de deelnemers, hoe worden zij begeleid in het ontdekken en ontwikkelen van hun (eerste, tweede en derde) talenten?

- Wie verzorgen de workshops? Hoe spelen zij in op de verschillende individuen?

- Hoe verhoudt dit project zich tot de eerdere projecten van Pluswhat agency?

Je schrijft ook: ‘pluswhat laat deze jongeren kennis maken met hun pluswhat-talent, hun tweede, derde of vierde talenten en hoe ze deze het beste kunnen bundelen om en zichzelf te kunnen zijn. Onze partners hebben aangegeven dat dit een gat is wat ze graag dicht zouden gezien hebben en zien ons project als een uitstekend voorbeeld daarvan.’

Daar zou ik graag meer over horen. Misschien kunnen de partners hier meepraten over het traject en waarom zij het van belang achten dat dit er komt?

Succes en hartelijke groet,

Alinde Hoeksma

Capelle Danst Festival!

dinsdag 5 december 2017 - 9:37

Beste Marijke, welkom op Jijmaakthetmee. In deze Denk Mee-fase zullen een FCP-adviseur en een FCP-coach (ik) via vragen en adviezen met je meedenken. Je kunt allereerst je plannen verder uitwerken op deze pagina. Via Bewerken - Denk mee (meer projectinformatie) ontvouwen zich meer tekstvakken die je kan invullen. Ook kun je een begroting toevoegen.

Een eerste tip: kijk even goed naar spelling/taal in de aanvraag. In de ondertitel van het festival staat bijvoorbeeld al een spelfout en dat staat niet zo netjes (er staat ‘een festival wat’ ipv het correcte ‘een festival dat’). Ik ben verder  benieuwd wat volgens jullie het vernieuwende of experimentele karakter is van dit project, met welke partners jullie willen gaan samenwerken (en op welke manier), hoeveel deelnemers en publiek jullie willen bereiken en wie zij zijn, hoe het festival er concreet uit komt te zien en hoe jullie daar naartoe werken. Ik lees graag meer!

Hartelijke groet, Alinde Hoeksma